Friday 18 January 2013

kemarahan dan kebencian kpd bakal mertua..

assalamualaikum korang apa cer skola ni?,aku x tau apa dh jdi kt skola antara msih ada atau dh tinggal kenangan sbb lama dh x p skola,title kt atas tu mybe korang phm la...wlaupon aku x kawin lg tapi aku pasti akn alaminya..aku pelik la pasai pa la mertua mesti letak harga tinggi kt ank dara dy mmang aku x phm lnsung org nk pikul dosa anak dara dy x kn nk sroh bg harga tinggi melambung pastu aku plak yg wt mcm nk beli kereta kta ank dy mcm ada org yg nk lg klau cm tu aku bg 2000 duit downpayment pastu balik test klau sedap pkai bru beli klau x sedap bunyi enjin pon dh low pastu suma lemau2 baek bg balik dan boleh simpan skali ngn duet tu..aku snggup kna tangkap basah dr kawin kna harga tinggi 15 ribu la 20 ribu la berpuluh-puluh ribu la dan mcm2 lg la..harga yg mcm tu utk pompuan yg tersenarai kt bwh ni

1. Kecantikan Dalaman.
2. Keanak-anakan.

3. Cantik.
NAFSU mengatakan wanita cantik pada rupanya, AKAL mengatakan wanita cantik pada ilmu dan kepandaiannya, HATI mengatakan wanita itu cantik pada akhlaknya.
4. Berakhlak Mulia.
5. Berpegang pada agama.
“Dikahwini wanita itu kerana 4 perkara, kecantikannya, hartanya, keturunannya, dan agamanya. Pilihlah yang paling beragama”.
6. Dari keturunan yang baik-baik.
7. Bijaksana.
Wanita idaman lelaki ialah wanita yang pandai tetapi tidak menunjuk-nunjuk pandai kerana ianya mencabar ego lelaki lalu menyebabkan lelaki menyampah terhadapnya.
8. Tidak mempamerkan keseksian.
9. Tidak Cerewet.
Wanita yang cerewet boleh merimaskan lelaki dan mudah menyebabkan lelaki menyampah terhadapnya.
10. Memahami lelaki.
11. Tidak terlampau cemburu.
12. Sejuk mata memandang.
13. Pandai menaikkan semangat dan bermotivasi.
Lelaki lebih tertarik untuk mencari wanita yang pandai menaikkan semangat dan bermotivasi ketika dia memerlukannya.
14. Canggih.(mksud dy bukan pndai mcm mesin or something else)
Wanita yang pandai menyesuaikan diri dengan arus perkembangan semasa tetapi masih mengekalkan ciri-ciri wanita Islam yang berakhlak mulia dan menutup aurat.
15. Mempunyai persamaan yang bermakna.
16. Pemaaf.
17. Seimbang
Seimbang dari sudut pergaulan, keagamaan, pengurusan diri, dan pengurusan masa.
18. Berkeyakinan diri.
19. Mempunyai ‘body language’ yang baik.(bukan pndai tarik pandangan lelaki utk naikan nafsu.
Maksud ‘body language di sini adalah cara percakapan, kawalan diri di hadapan orang ramai dan sebagainya.


aku ada bg yg ada mksud yg x dak mksud kiranya hampa suma boleh la fhm norh..serius klau aku boleh maki org yg letak harga tinggi kt ank dara org ni mmang aku boleh maki dh...hampa kena ingt Tinggi atau rendah mahar seorang pengantin perempuan terletak kepada DIRINYA sendiri dan bukannya ditentukan oleh ibubapa. Ibubapa hanyalah pencadang sahaja.
aku bukan tuju pada pompuan ja aku tuju pada laki tapi laki okay ja slalunya pompuan ni klau org nk wt ank pompuan diorang sbagai bini klau ada mak dy ikat dy jgn bg dy msok cmpur ni..ayh yg jdi wali bukannya mak..okay,ni la ayt yg aku update kt blog terlalu pnjang :D k la aku nk p solat isyak pastu lena tata

No comments:

Post a Comment